zondag 11 augustus 2013

Dag zomervakantie en hallo thuisverpleging.

Aan het einde van een 5 wekende durende vakantie hoop je uitgerust en vol nieuwe energie te zitten. De vrije dagen, de Gentse Feesten, het zonnebaden, ik heb het allemaal aan mij voorbij laten gaan. Warm en zonnig weer, we verlangen er allemaal naar, maar juli was voor mij veel te warm, mijn lichaam en geest kunnen er niet tegen. Alle plannen die ik gemaakt heb, ze zijn plannen gebleven. Maar, ik heb op mijn eigen vreemde manier proberen genieten van alle vrije tijd die ik had ... De televisie wist weer waar hij voor diende en Indy heeft eindelijk nog eens de aandacht gekregen die hij eigenlijk elke dag verdient.
Het leven kent ups en downs en zo is dat ook met relaties. Nogmaals heb ik mogen ervaren dat Filip mijn grote steun en toeverlaat is. We hebben al zovele watertjes doorzwommen en deze storm hebben we ook doorstaan, want ik heb het hem niet makkelijk gemaakt de voorbije weken. De warmte, de moeheid en de pijn kunnen van mij een heel lastige dame maken. Maar, we zien elkaar doodgraag en hebben weer van elkaar geleerd dat we niet zonder elkaar kunnen.
De zomervakantie, ze is voorbij voor mij. Ik onthoud vooral de warmte en het vele zweten.


En dan nu, mijn stage Thuisverpleging.
Ik ben er klaar voor, denk ik. Klaar voor het vroege opstaan, het leren en observeren, het oefenen van verpleegkundige technieken, het ontmoeten en helpen van nieuwe patiƫnten. Enkel die stageopdrachten, daar ben ik nooit klaar voor, dat lukt maar gaandeweg, tot de dag dat hij moet worden doorgestuurd en ik bij mezelf weer denk "ik had er vroeger moeten aan beginnen".
Stagebegeleiding van school uit krijg ik deze keer niet. In de thuisverpleging zou dat nogal raar zijn niet? Ik, de thuisverpleegkundige en de stagebegeleiding bij een patiƫnt thuis, van "Three is a crowd" gesproken. Wie mijn stagementor wordt is afwachten, maar de verpleegkundige met wie ik de eerste week meerijd heb ik wel al aan de telefoon gehad en ze klinkt mij wel een toffe dame. Ik moest vooral "mijn goed humeur" meebrengen. Nou ja, op een maandagmorgen midden in augustus, ik doe mijn best. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten